Oproepen

EMF kaart NL

EMF kaart NL is een initiatief uit 2022 van stichting Stralingsbewust Zeist. Het doel is om de elektromagnetische straling in de buitenruimte in kaart te brengen. Sinds die tijd gaan op diverse plaatsen in Nederland mensen de straat op om metingen te doen.

Hoe werkt het?

Alle metingen worden met volgens één methodiek gedaan en met behulp van de geijkte Safe and Sound Pro stralingsmeter. Je krijgt vooraf uitleg over hoe je gaat meten. Er zijn formulieren beschikbaar en als je geen eigen stralingsmeter hebt, dan kan je deze voor een beperkte periode lenen. Je voert de metingen het makkelijkst uit met zijn tweeën. Daarbij doet één de meting en de ander de administratie. Stralingsbewust Zeist zet vervolgens jouw uitkomsten op de EMFkaart.

Doe ook mee!

Neem contact op via EMFkaartNL. Voor Son en Breugel wordt op dit moment actief geworven. Je kunt daarvoor contact opnemen met Theo van den Akker theo.vandenakker@kpnmail.nl