Vrijwilligers zijn onmisbaar

Stichting EHS wordt geheel gerund door vrijwilligers, veel van deze vrijwilligers zijn zelf stralingsgevoelig of hebben een partner die stralingsgevoelig is. Zonder deze vrijwilligers kan de stichting niet bestaan en haar activiteiten niet uitvoeren. Wij zijn dan ook altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die zich willen inzetten voor Stichting EHS.

Zou jij het leuk vinden om samen met anderen bij te dragen aan de activiteiten van Stichting EHS en wil jij je tijd hiervoor beschikbaar stellen? Dat kan op heel veel manieren. Bijvoorbeeld door het (mede) organiseren van regiocontactdagen en de landelijke contactdag, het beheer van social media, het schrijven van teksten voor de nieuwsbrief en website, het schrijven van brieven aan politiek en andere organisaties, het bemensen van de infolijn.

Vacatures

Op dit moment zijn er vacatures voor:

Hoe word je vrijwilliger?

Als je belangstelling hebt om je als vrijwilliger in te zetten, stuur dan een mail met je naam en telefoonnummer naar info@stichtingehs.nl. Eventueel kun je in je mail aangeven wat voor soort vrijwilligerswerk je leuk lijkt. Daarna zal ons aanspreekpunt voor vrijwilligers contact met je opnemen om kennis te maken.

Als dat van beide kanten positief verloopt, dan brengt het aanspreekpunt vrijwilligers je in contact met de persoon die verantwoordelijk is voor de taak die je wilt gaan doen. Ook met hem of haar heb je een kennismakingsgesprek. Als ook dat goed bevalt, dan word je, in overleg, langzaam ingewerkt.

Als je als vrijwilliger behoefte hebt aan hulp, een evaluatie of een wijziging in je werkzaamheden dan kun je dat te allen tijde aangeven. Ook kun je als je dat fijn vindt met het aanspreekpunt voor vrijwilligers sparren over wat bij je zou kunnen passen. Wij hopen je snel te mogen verwelkomen als nieuwe vrijwilliger!