Wat kan ik doen?

Maatregelen die je kunt nemen

Als je elektrohypergevoelig bent dan is het belangrijk te weten welke maatregelen je kunt nemen om jezelf weer meer gezond te gaan voelen.

Het eerste onderdeel van de behandeling is altijd de vermindering van de blootstelling aan elektromagnetische velden. Dit is de meest effectieve manier om je op korte termijn beter te voelen en je lichaam niet verder te belasten.

Leefwijze aanpassen

Daarnaast kan je je leefwijze aanpassen: meer bewegen, gezonder eten, ontgiften en / of alternatieve therapieën volgen met als doel de weerbaarheid van je lichaam tegen elektromagnetische straling te vergroten. Omdat de stralingsgevoeligheid van persoon tot persoon verschilt, bestaat er geen algemene therapie waarmee je weer beter wordt. Je zult dus zelf op zoek moeten naar een therapie die voor jou werkt.

Stralingsarme verblijfplaatsen

Wil je eens ergens stralingsarm logeren om vakantie te houden en te testen voor welke stralingsbronnen je gevoelig bent of om de hoge belasting aan elektromagnetische straling thuis te ontlopen?

Infolijn EHS

Heb je een vraag over elektrohypersensitiviteit of wil je een luisterend oor voor je verhaal? De mensen van het telefoonteam zijn ervaringsdeskundigen en weten waar het over gaat. Ze kennen zin en onzin over elektrohypersensitiviteit en helpen je op weg met informatie en tips of verwijzen eventueel door naar deskundige hulp.

Zoek lotgenoten

Als je andere spreekt die ook elektrohypersensitief zijn, dan kan dat je helpen om de eigen situatie beter te relativeren. Door het contact met lotgenoten kun je ook vaak ideeën opdoen om je eigen woon- en leefsituatie te verbeteren.

Contactdagen

Via de activiteiten van Stichting EHS kan je lotgenoten ontmoeten waarmee je ervaringen kunt delen. Stichting EHS organiseert zowel regionale contactdagen als ook een landelijke contactdag.