Landelijke Contactdag 25 mei 2024

25 mei 2024 van 10 tot 16.00 uur op Landgoed Schovenhorst in Putten

Op 25 mei 2024 organiseert Stichting EHS weer een Landelijke Contactdag. We hebben een ochtendprogramma met interessante en inhoudelijke presentaties over erkenning van EHS als Handicap. Wat betekent het? Welke mogelijkheden biedt ons dit?

Het middagprogramma is vooral gericht op ontspanning en ontmoeting. Je kunt kiezen voor een creatieve schrijfworkshop, een workshop adem en ontspanning of, voor de mensen die nog niet zo bekend zijn met het afschermen van straling, een workshop over hoe je straling in je eigen huis kunt beperken en afschermen. Voor wie lekker een uurtje wil uitwaaien kan mee met een wandeling in het park rondom de Schovenhorst.

Thema: Erkenning van EHS als handicap

Wat betekent dit een wat heb je eraan?

9:45 – 10.00 Inloop met koffie/thee

• 10:15 uur – Ontwikkelingen binnen en buiten Stichting EHS en de opbouw van Europeans for Safe Connections.
    Presentatie Rob van der Boom, voorzitter Stichting EHS
  • 11:00 uur – Lidmaatschap van Ieder(in), wat betekent dit in de praktijk?
    Presentatie Petra Vriens – Penningmeester Stichting EHS

11:30 – 12:00 Koffiepauze

• 12:00 uur – Erkenning van EHS onder het VN Verdrag Handicap. Wat houdt dit in?
    Presentatie Martine Vriens – Juridisch adviseur

13:00 – 14:00 Lunchpauze

• 14:15 Start middagprogramma met de volgende (keuze)activiteiten:
    – Workshop creatief schrijven van de verhalenverdwaler Mara Smit
    – Ademhaling en ontspanning door Sarah Licher-Severs
    – Workshop over EMV beperking in de persoonlijke omgeving door Sigrid de Jong
    – Wandeling door het bos rondom de Schovenhorst

15.30 – 16.00 uur Afsluiting

Brasserie Schovenhorst (De Werkstee)
Garderenseweg 93 Bis
3881 GK Putten

Programma toelichting

rob van der boom

Stand van zaken van de stichting EHS – Rob van der Boom

Rob zal een schets geven van de activiteiten van Stichting EHS in het afgelopen jaar, zoals inmiddels traditioneel op de jaarlijkse Landelijke Contactdag. Naast een overzicht van de lopende activiteiten zal er ook worden stilgestaan bij nieuwe ontwikkelingen. Bijna ieder jaar is het mogelijk om nieuwe ontwikkelingen in beeld te brengen, maar dit jaar zijn er belangrijke en hoopvolle ontwikkelingen te melden, zowel nationaal als Europees.

Erkenning van EHS onder het VN Verdrag Handicap. Wat houdt dit in? – Martine Vriens

Martine Vriens is juridisch adviseur op het gebied EMV en gezondheid en adviseur van Stichting EHS op juridisch gebied. Martine is medeoprichter van Let’s Talk About Tech en Stop5gnl. Hiervoor werkte ze jarenlang als senior juridisch consulent op het gebied van vreemdelingenrecht en mensenrechten bij een non-profit organisatie. Na installatie van wifi op het werk kon ze daar niet meer werken en verdiepte ze zich in EMV en de rechtsgebieden die daarmee samenhangen. Ze heeft verschillende procedures gevoerd, ook met succesvol resultaat.

Workshop creatief schrijven van de verhalenverdwaler

Mara schrijft kinderverhaaltjes ook voor grote mensen. Zij is NLP coach en Xlence life coach en deze kennis gebruikt zij om haar innerlijk kind poëzie een diepere dimensie te geven. Als jij je inschrijft voor haar workshop dan ga je op zoek naar jouw blije kind. Wat wil zij horen? Waar wordt hij vrolijk van? Waarin vindt jij jouw sprankel? Verder heeft zij het voor elkaar gekregen, met onder andere de hulp van Schooneveld Advies, ernstige EHS klachten tot nul te reduceren. Als je nieuwsgierig geworden bent dan kun je haar alvast vinden op instagram als ‘de verhalenverdwaler’. En mocht je zin hebben met haar mee te verdwalen schrijf je dan in voor de workshop. Max 10 deelnemers.

Adem en ontspanning door Sarah Licher-Severs

NLP trainer en ademcoach Sarah laat je verschillende ademtechnieken voelen om tot ontspanning te komen. Speciaal om de balans tussen het sympatische en parasympatische zenuwstelsel betrekkelijk eenvoudig beter te maken. Handig om thuis regelmatig in te zetten zodra je voelt dat je lichaam eigenlijk teveel, of te lang, onder spanning staat.

Het wordt rustig uitgevoerd en opgebouwd, zodat iedereen mee kan.

De durfals mogen aan het einde een speelse aanzet tot een verbonden ademsessie meemaken, zittend op je stoel. Nèt genoeg om spanningen uit het lichaam vrij te laten. De uitnodiging aan jou is dat je jezelf net iets vrijer dan anders laat om je emoties en lichaamsbewegingen mee te laten komen. Uiteraard sluiten we gepast af om jou weer veilig en geaard verder te laten gaan.

Sarah Licher-Severs heeft All intuit opgezet om mensen te begeleiden op hun weg van zelfontwikkeling, met adem, coaching en NLP-trainingen. Ze is tot haar 15 jaar opgegroeid in o.a. West Afrika en heeft zich vroeger zo vaak afgevraagd waarom Nederlanders zo ver van zichzelf leken te zijn. Ze heeft haar portie EHS-trauma ondergaan in een periode van ruim 8 jaar èn is er ook weer uit. Nu is het haar tijd om te al spelend te laten zien, horen en voelen, hoe simpel, krachtig en leuk het kàn zijn om helemaal jezelf te mogen zijn, … van jezelf. Welkom!