Landelijke Contactdag 25 mei 2024

25 mei 2024 van 10 tot 16.00 uur op Landgoed Schovenhorst in Putten

Op 25 mei 2024 organiseert Stichting EHS weer een Landelijke Contactdag. We hebben een ochtendprogramma met interessante en inhoudelijke presentaties over erkenning van EHS als Handicap. Wat betekent het, en welke mogelijkheden kan dit bieden, nu en in de toekomst. Het middagprogramma is vooral gericht op ontspanning en ontmoeting. Je kunt kiezen om je creativiteit te laten stromen in een creatieve schrijfworkshop, of ervaar het effect van ademoefeningen in de workshop adem en ontspanning. Voor de mensen die nog niet zo bekend zijn met straling en afscherming ervan is er een workshop over hoe je straling in je eigen huis kunt beperken en afschermen. Voor wie lekker een uurtje wil uitwaaien kan mee met een wandeling in het park rondom de Schovenhorst.

Brasserie Schovenhorst (De Werkstee)
Garderenseweg 93 Bis
3881 GK Putten

Thema: VN verdrag gehandicapten

Wat heeft dat voor betekenis voor mensen met EHS?

9:45 – 10.00 Inloop met koffie/thee

• 10:15 uur – Ontwikkelingen binnen en buiten Stichting EHS en de opbouw van Europeans for Safe Connections.
    Presentatie Rob van der Boom, voorzitter Stichting EHS
  • 11:00 uur – Lidmaatschap van Ieder(in), wat betekent dit in de praktijk?
    Presentatie Petra Vriens – Penningmeester Stichting EHS

11:30 – 12:00 Koffiepauze

• 12:00 uur – Erkenning van EHS onder het VN Verdrag Handicap. Wat houdt dit in?
    Presentatie Martine Vriens – Juridisch adviseur

13:00 – 14:00 Lunchpauze

• 14:15 Start middagprogramma met de volgende (keuze)activiteiten:
    – Creatieve schrijfworkshop van Mara
    – Ademhaling en ontspanning door Sarah Licher
    – Workshop over EMV beperking in de persoonlijke omgeving door Sigrid de Jong en Marcel van Rijt
    – Wandeling door het bos rondom de Schovenhorst

15.30 – 16.00 uur Afsluiting

Programma toelichting

rob van der boom

Stand van zaken van de stichting EHS – Rob van der Boom (voorzitter stichting EHS)

Rob zal een schets geven van de activiteiten van Stichting EHS in het afgelopen jaar, zoals inmiddels traditioneel op de jaarlijkse Landelijke Contactdag. Naast een overzicht van de lopende activiteiten zal er ook worden stilgestaan bij nieuwe ontwikkelingen. Bijna ieder jaar is het mogelijk om nieuwe ontwikkelingen in beeld te brengen, maar dit jaar zijn er belangrijke en hoopvolle ontwikkelingen te melden, zowel nationaal als Europees.