Sociale contacten

Lotgenoten herkennen en begrijpen wat je doormaakt. Je hoeft hun het begrip EHS niet uit te leggen, en dat is iets wat door velen als verrassend prettig wordt ervaren. Als je iemand spreekt/ontmoet in een soortgelijke sitiatie kan het je helpen om de eigen situatie beter te relativeren. Via de contacten met lotgenoten kun je ideeën opdoen om je eigen leefsituatie te verbeteren.

Sociale contactlijn

De sociale contactlijn is een lijst waarom mensen staan die het leuk vinden om onderling eens met elkaar te bellen. Misschien voor een praatje, maar misschien ook een keertje koffiedrinken of wandelen of andere activiteiten. Wil je je opgeven? bel naar de infolijn, of stuur een mail naar ellen@stichtingehs.nl. Noem daarbij je naam, woonplaats, mailadres en telefoonnummer.

Mensen met EHS ontmoeten elkaar

Verspreid over het land zijn er gastadressen waar men elkaar kan ontmoeten. Dit zijn adressen van mensen die het fijn vinden om in contact te komen met anderen die ook last hebben van straling. Mensen kunnen bij elkaar komen om ervaringen en informatie uit te wisselen of om andere activiteiten te ontplooien. Wil je je aanmelden of zelf gastadres worden? Stuur een mail naar ellen@stichtingehs.nl of bel naar de infolijn. Vermeld je naam en telefoonnummer en om welke locatie het gaat.

Lijst met gastadressen: Den Haag, Gouda, Dordrecht, Driebergen, Werkhoven/Bunnik, Culemborg, ‘s Gravenmoer (elke eerste zaterdag van de maand), Knegsel, Nijverdal, Pesse, Ter Apel (wandelen).

Tuinwerkdagen

Een andere gelegenheid om elkaar te ontmoeten is samenwerken in een tuin. Er is gelegenheid om elkaar te ont-moeten, ervaringen uit te delen, kennis te verzamelen, vragen te stellen, thee en koffie te drinken. Voor degene die graag actief bezig wil zijn is er buiten in de tuin van alles te doen. In 2024 zijn er twee stralingsarme locaties: een in Overijssel, Scheerwolde (vlakbij Steenwijk) en een in Friesland, Siegerswoude (in de omgeving van Drachten).

Je bent van harte welkom, ook als je niet buiten wilt werken en alleen voor de gezelligheid wil komen. Aanvang is om 10:00 uur en einde om 16:00 uur. Rond het middaguur is er een gezamenlijke lunch. Het staat je uiteraard vrij om daar wel of niet aan deel te nemen en eventueel een eigen lunch(pakket) mee te nemen.

Dagen in Scheerwolde:

vrijdag 12 april