Veel waardering voor de informatielijn op de landelijke contactdag

De landelijke contactdag van stichting EHS van 13 april jl. had als thema ‘’Hoe ga je om met elektrostress’’. Onder grote belangstelling van meer dan honderd aanwezigen gaven zes sprekers vanuit hun eigen expertise hun visie op dit onderwerp.

LCD 2019 16 200

Voorzitter Rob van der Boom schetste de laatste ontwikkelingen waarbij hij o.a. de brief noemde die recent namens de stichting aan de Tweede Kamer was gestuurd over de risico’s van 5G en waar het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en van Economische Zaken en Klimaat kortgeleden antwoord op gaven (lees meer over deze brief), (lees de presentatie).

LCD 2019 5 200

De infolijn is vaak het eerste contact van mensen met gezondheidsklachten door EMV en Dineke Heinze schetste hoe de medewerkers van het telefoonteam maatwerk leveren om de zelfredzaamheid van mensen bevorderen. Het gaat daarbij vaak om praktisch adviezen over elektrische apparatuur.

LCD 2019 7 200

Han Vrijmoed (Bouwbiologie Zwolle) benadrukte welke grote veranderingen er in de elektrische omgeving door de energietransitie gaan spelen. De enorme toename van hoogfrequente toepassingen om ons heen leidt tot verrassende ontdekkingen, waarbij het van belang is niet direct naar de buren te wijzen (lees de presentatie).

LCD 2019 2 200

Carolien Schooneveld heeft jarenlange ervaring als adviseur en coach van mensen met Elektrostress en gaf met een speelse oefening aan hoe men meer regie kan krijgen over z’n omgeving om zo een ‘’survivor’’ te worden (lees de presentatie).

Uit onderzoek van registratie gegevens van stichting EHS blijkt hoe groot de invloed van EHS op het dagelijks leven is en welke breuk dit veroorzaakt in je maatschappelijke carrière (lees de presentatie).

LCD 2019 18 200

Rob van Strien van de GGD presenteerde de resultaten van een onderzoek naar de informatielijn waaruit blijkt dat de waardering van bellers voor de hulp door het telefoonteam veel hoger scoort (een 8) dan de hulp die huisartsen of maatschappelijk werk bieden (beide een 5) (lees de presentatie).

Van de dag is ook een video-impressie gemaakt.

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE