Notitie aan Kennisplatform EMV over EHS als handicap

Stichting EHS heeft begin juli 2024 een informatieve notitie toegezonden aan het Kennisplatform Elektromagnetische Velden en Gezondheid over EHS als handicap. Dit om de (juridische) positie van elektrogevoeligen voor het Kennisplatform helder te maken.
Het Kennisplatform Elektromagnetische Velden en Gezondheid brengt organisaties met kennis van EMV samen met organisaties die de eerstelijns contacten hebben over dit onderwerp. Diverse stralingsbewuste organisaties als Stichting EHS, Stralingsbewust Wonen en Schooneveld Advies nemen deel aan de Klankbordgroep EMV van het Kennisplatform.

Binnen deze Klankbordgroep EMV is recent gesproken over EHS als handicap. Elektrogevoeligen vallen onder het VN-verdrag Handicap en de gelijke behandelingswetgeving en kunnen zich hierop beroepen. Over de betekenis en impact hiervan bleek bij het Kennisplatform nog enige onduidelijkheid te bestaan.
Daarom heeft Stichting EHS een notitie geschreven over EHS als handicap met daarin alle relevante (juridische) informatie op een rij, inclusief volledige verantwoording.

Lees hier de tekst van de notitie van Stichting EHS aan het Kennisplatform EMV