Help! De kerktoren geeft straling

Ria Luttikhold-Lurvink (2009). ISBN 9789460150159.

Nee, de kerktoren zelf geeft geen straling, maar de antenne-installaties die erop zitten wel. We leven in een groot elektromagnetisch veld. Computers en draadloos internet zijn niet meer weg te denken.

We zijn overal mobiel bereikbaar, navigatiesystemen brengen ons waar we willen zijn en met de draadloze babyfoon houden wij ons kind in de gaten. Maar helaas hebben deze ontwikkelingen ook een keerzijde. Wat de gevolgen van straling in de praktijk kunnen zijn, wordt in dit boek duidelijk. In het gezin van de auteur begint het met een kind dat van school vlucht omdat hij er ziek wordt. Ook wordt hij ziek in hun nieuwe woning onder de kerktoren met antenne-installaties voor mobiele telefonie. En hij is niet de enige in het gezin die ernstige klachten heeft. Dit boek geeft geen volledige technische uiteenzetting over straling. Wel wordt uitgelegd met welke soorten straling we in ons dagelijks leven te maken hebben. Ook worden mogelijkheden aangereikt om de hoeveelheid straling waaraan we worden blootgesteld zo veel mogelijk te beperken.

Help! De kerktoren geeft straling is hier te bestellen.