Je leven lang in lockdown?

Stel je voor dat er altijd een lockdown blijft. Nooit meer het vrije leven terug dat je voor Corona had. Niet meer zomaar op vakantie, uit eten of een avondje uit met vrienden. Hoe zou jij daar mee omgaan?

Er zijn mensen waarvoor dit al jaren geldt, die al jaren in een soort lockdown zitten en waarvoor dat ook in de toekomst blijft gelden. Mensen voor wie ‘gewone’ dingen al jaren niet meer gewoon zijn. Ze kunnen ‘gewone’ dingen niet meer doen, omdat ze ziek worden als ze naar buiten gaan, als ze naar de supermarkt of bij iemand op bezoek gaan. Een aantal van hen wordt ook ziek in hun eigen huis.

Naar schatting is 3 tot 5% van de mensen in Nederland in meer of mindere mate gevoelig voor elektromagnetische velden (straling) van draadloze toepassingen, zoals zendmasten, wifi, mobieltjes, dect telefoons en babyfoons. Ze krijgen gezondheidsklachten door deze onnatuurlijke straling, bijvoorbeeld hoofdpijn, brainfog, duizeligheid, tinnitus, chronische vermoeidheid, concentratieproblemen, misselijkheid en slecht slapen. De gezondheidsraad schrijft in haar rapport 5G en gezondheid van 2 september 2020: “De commissie kan nog geen antwoord geven op de vraag of blootstelling aan 5G-frequenties daadwerkelijk gezondheidsrisico’s oplevert.” Er worden dus technieken uitgerold in Nederland waarvan niet bewezen is dat deze op lange termijn onschadelijk zijn voor de gezondheid.

Straling ontlopen wordt steeds moeilijker in Nederland. De stralingslimieten in Nederland zijn de hoogste in de hele wereld en er komen buiten en binnen steeds meer stralingsbronnen bij. Was het vroeger voldoende als iemand de wifi en dect telefoon uitzette als je als stralingsgevoelige bij iemand op bezoek ging, dan moeten er nu heel veel meer draadloze toepassingen uitgezet worden. Dat maakt het steeds moeilijker voor een stralingsgevoelige om ergens heen te gaan en wordt de wereld steeds kleiner. Een soort van permanente lockdown dus.

Ervaar jij klachten door EMV (elektromagnetische velden), meld je gezondheidsklachten dan bij het meldpunt van de Stichting EHS. Wil je meer lezen over dit onderwerp, kijk dan eens verder op stichtingehs.nl, op stralingsbewust.info, of op stopumts.

Petra Vriens