EHSPublicatiesPersberichten

Persbericht 19 april 2018 Persbericht 19 april 2018

Internetconsultatie Economische Zaken leert:

Meerderheid vreest gezondheidsklachten door 5G

Een meerderheid van degenen die hebben gereageerd op de plannen van Economische Zaken met 5G, maakt zich zorgen over de gezondheidseffecten van straling. Dat blijkt uit een inventarisatie van alle publiekelijk gedeelde reacties op de website van het ministerie: http://bit.ly/2qGIIMv

Tip: Download het gehele bericht en stuur het door naar uw (lokale) krant. Of stuur de volgende link toe: http://bit.ly/2vlnBUK.

Persbericht 12 april 2018 Persbericht 12 april 2018

‘Maatschappelijk draagvlak voor 5G is nihil’

De totstandkoming van 5G gebeurt buiten de samenleving om. Het maatschappelijk draagvlak voor de uitrol van dit nieuwe mobiele netwerk is waarschijnlijk nihil, terwijl het ons dagelijks leven wel ingrijpend zal veranderen. Dat stelt politicoloog dr. Edwin van Rooyen, die deze ontwikkeling vanuit democratisch en bestuurskundig oogpunt ‘zeer zorgwekkend’ vindt.

Tip: Download het gehele bericht en stuur het door naar uw (lokale) krant. Of stuur de volgende link toe: http://bit.ly/2GWtY2o.

Persbericht 11 februari 2017 Persbericht 11 februari 2017

Nieuw landelijk informatienummer voor vragen over straling.

Er is een nieuw landelijk nummer 0900-9266 waar u terecht kunt met vragen over gevoeligheid voor 'elektromagnetische velden'. Dat wordt elektrogevoeligheid of EHS genoemd. Deze straling ontstaat bijvoorbeeld door hoogspanningslijnen, elektrische auto’s, smartphones, WiFi, zendmasten of de nieuwe digitale radio DAB+. Ook elektrische apparaten en het elektriciteitsnet geven velden af. Men kan daar forse gezondheidsklachten van ervaren.

Tip: Download het gehele bericht en stuur het door naar uw (lokale) krant.

Blijf op de hoogte

Klik hier om je in te schrijven op onze mailinglijst en blijf op de hoogte van nieuws rond EHS en onze activiteiten.