Gezondheidsklachten door 5G? Ga naar Meldpunt EHS!

Bij Stichting EHS kun je ook gezondheidsklachten door 5G melden via het meldpunt EHS. Het is belangrijk dat iedereen die klachten heeft van straling en elektriciteit dit hier meldt, dus ook bij gezondheidsklachten na de invoering van 5G. Hoe meer mensen die stralingsgevoelig zijn dit melden, hoe beter het beeld wordt van de grootte en de ernst van het probleem. Deze informatie willen wij gebruiken voor onze communicatie naar de overheid. Het meldpunt is te vinden via stichtingehs.nl/meldpunt-ehs.

Ondanks de ongerustheid over de risico’s is 5G de afgelopen maanden in een razend tempo in Nederland uitgerold. Vodafone Ziggo activeerde eind april het 5G-netwerk al op de reeds gangbare frequenties. Na de veiling in juli van de 700 MHz, 1400 MHz en 2100 MHz, volgden alle drie grote providers op deze frequenties. Eind 2020 zal het 5G netwerk van T-Mobile over heel Nederland actief zijn. Eind 2021 ook dat van KPN. De 3,5 GHz wordt in 2022 geveild. De 26 GHz wordt waarschijnlijk pas in 2027 ingezet.

Zorgen over gezondheidsschade

Veel mensen maken zich zorgen over mogelijke gezondheidsschade door 5G. Ook diverse gemeenten plaatsen vraagtekens bij de uitrol van 5G, onder meer om gezondheidsredenen. De talloze actiegroepen en burgerinitiatieven hebben hen daarbij met man en macht geïnformeerd en met vragen bestookt. Een van die vragen is of gezondheidsklachten door 5G ergens kunnen worden gemeld. De overheid zelf heeft hiervoor echter geen actie ondernomen.

Meldpunt EHS – voor iedereen met gezondheidsklachten door straling – dus ook 5G

Stichting EHS heeft al sinds 5 jaar een meldpunt voor gezondheidsklachten door stroom en straling. Onlangs is dit meldpunt vernieuwd. Het is onze ambitie dat zo veel mogelijk mensen die kampen met gezondheidsklachten door stroom of straling een melding doet. Daarmee willen wij een krachtige boodschap richting overheid kunnen afgeven. Wij vermoeden namelijk (en velen met ons) dat veel meer mensen gezondheidsklachten ervaren dan op dit moment wordt aangenomen. Als 5G daaraan bijdraagt dan willen wij dat ook zo snel mogelijk horen.

Help mee om EHS zichtbaar te maken!

Vermoed jij dat jouw gezondheidsklachten samenhangen met de aanwezigheid van elektrische of magnetische velden, van hoogfrequente velden zoals van Wifi, Bluetooth of juist 5G? Doe dan een melding!

Heb je al een melding gedaan en zijn jouw klachten veranderd na de invoering van 5G? Doe dan een aanvullende melding. Wij zorgen dat deze aan je eerdere melding wordt toegevoegd. Uiteraard gaan we strikt vertrouwelijk met jouw persoonsgegevens om en zullen deze nooit verstrekken aan derden zonder je expliciete toestemming. Ook worden de verzamelde gegevens vooraf aan de analyses geanonimiseerd.

Laat je stem ook horen. Help mee met jouw antwoorden om EHS zichtbaar te maken. Meld je gezondheidsklachten en ervaringen bij het Meldpunt EHS: stichtingehs.nl/meldpunt-ehs