EHSActiviteitenInternationale dag Elektrohypersensitiviteit

Internationale dag Elektrohypersensitiviteit

In Frankrijehs intk is zaterdag 16 Juni door Cœurs d'EHS uitgeroepen tot een dag voor EHS. Zie ook deze link naar het evenement.

Inmiddels is dit uitgegroeid tot een Internationale dag Elektrohypersensitiviteit met activiteiten in diverse landen en een wetenschappelijk congres in Segovia, Spanje.

Download de flyer en verspreid deze in je omgeving

We vragen iedereen met EHS en betrokkenen op 16 juni geel te dragen, die kleur geel verder op alle denkbare manieren te benutten en om het publiek daarbij actief te informeren over de milieuaandoening EHS.

Kanariegeel Code geel

Waarom kanariegeel? Geel is de kleur van de aloude waarschuwende kanarie in de kolenmijnen. Want als die kwetsbare vogeltjes stopten met zingen, hadden ze door giftige gassen waarschijnlijk al het loodje gelegd. Dan was het voor de mijnwerker zaak zelf zo snel mogelijk te vluchten, de veilige ruimte te zoeken. Mensen met EHS zien zich vaak als die kanarie: lang voordat ieder ander problemen ervaart, raakt de EHS-er van zijn stuk. Maar het gevaar dreigt voor iedereen. Ja, geel mag geïdentificeerd worden met het gevaar van straling door EMV. En dat treft, want geel, of zwart-geel staat in het algemeen al voor: ‘Oppassen, er is een reële kans op gevaar!’ We hebben immers weercode geel, een geel-zwart teken voor nucleaire straling of de combinatie geel/zwart in de dierenwereld (giftige rups van de Jacobsvlinder, gifkikker, wesp). En tegelijkertijd hoe mooi: geel is ook symbool voor energie, activiteit, groei, kracht, koestering, stralend optimisme, vrolijkheid, warmte, zon en lente of nieuw begin.

Maak er een internationale dag van en doe mee

Klopt uw hart voor de zaak van EHS? Kies dan op 16 juni ook voor stralend geel! Kleur uw wereld. Pronk in geel. Communiceer in geel. Wees creatief in geel. Bedenk informatieve en ludieke acties. Ook in Nederland kan 16 juni een stralende, stralingsbewuste dag worden.

ehsehsehs

Blijf op de hoogte

Klik hier om je in te schrijven op onze mailinglijst en blijf op de hoogte van nieuws rond EHS en onze activiteiten.