'De draadloze kooi. Ziek van elektrosmog'

door Chantal Halmans.

Een eerste exemplaar van het boek 'De draadloze kooi. Ziek van elektrosmog' werd donderdag 28 september overhandigd aan Monique Beerlage, secretaris van Kennisplatform Elektromagnetische velden en Gezondheid.

Dit Kennisplatform EMV&G plaatste onlangs nog vraagtekens bij de Duitse SBM-2015, omdat hiervoor geen wetenschappelijk bewijs zou zijn. SBM-2015 is een richtlijn die gehanteerd wordt bij elektrogevoeligheid (EHS) en is ontstaan in de praktijk op basis van jarenlange ervaring.

Ondertussen laat schrijfster Chantal Halmans met de verhalen van de door haar geïnterviewde mensen met EHS zien dat die SBM-2015 bij EHS een bittere noodzaak is.

Halmans had zelf onverklaarde klachten en kwam al pionierend uit op elektrogevoeligheid. Maar in haar omgeving was niet altijd evenveel begrip voor haar situatie, vaak door onwetendheid. Met dit boek wil Halmans een brug slaan tussen de mensen met EHS en de mensen zonder EHS, in de hoop op meer begrip, betere hulpverlening en regelgeving.

Het boek maakt een gesprek over straling en de gezondheidsrisico’s gemakkelijker en is een must voor mensen met (onverklaarde) klachten en de kring van mensen om hen heen: vrienden en familie, hulpverleners en artsen, die in hun beroepspraktijk bewust of onbewust met elektrogevoeligheid te maken krijgen.

Chantal Halmans (2017). Draadloze kooi. Ziek van elektrosmog

1e uitgave: sept 2017, 128 blz, ISBN : 978-90-77024-83-6 Uitgeverij De Graaff

Prijs €16,50

Bestel direct via een klik op deze link.

Meldpunt elektrogevoeligheid

Meld uw klachten...

Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Blogbericht